Reklam

Bakan Murat Kurum'dan Keşan'a Destek!

Editör: Haber Merkezi
11 Mart 2021 - 15:05

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, 10 Mart 2021 Çarşamba günü, Keşan’ı ziyaret etti.

Bakan Murat Kurum, Keşan Kent Meydanı Projesi hakkında Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu'ndan bilgi alırken, destekleriyle yapılan Kunduracılar Çarşısı'nı inceledi. Kurum, Keşan Belediyesi'ndeki programda ise “At Arabaları Triportöre Dönüşüyor” projesi kapsamında 40 triportör daha Keşan’a ulaştıracağı sözünü verdi.

Saat 20.00 sıralarında Edirne Valisi Ekrem Canalp ve AK Parti Edirne Milletvekili ve TBMM KEFEK Başkanı Fatma Aksal, AK Parti Edirne İl Başkanı Belgin İba ile birlikte Keşan Kent Meydanı Projesi'ni kapsayan eski köy garajına gelen Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’u; Keşan Kaymakamı Cemalettin Yılmaz, Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, AK Parti Keşan İlçe Başkanı Gürcan Kılınç ile Yönetim Kurulu üyeleri, bazı daire amirleri karşıladı.

Çiçek takdim edilen Murat Kurum, Keşan Kent Meydanı Projesi ile ilgili hazırlanan görselleri incelerken, Mustafa Helvacıoğlu’dan proje ile ilgili olarak bilgi aldı.

Kent Meydanı Projesi'ni kapsayan Cumhuriyet Meydanı'nda incelemelerde bulunulmasının ardından, Bakan Kurum başkanlığındaki heyet daha sonra Kunduracılar Çarşısı'na geçti.

KUNDURACILAR ÇARŞI'NIN EN ESKİ ESNAFLARI BAKAN KURUM'A TABLO VE MAKAS HEDİYE ETTİ

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan alınan hibe ile yapılan Kunduracılar Çarşısı'na geçen Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, burada çarşı esnafı tarafından karşılandı.

Burada da Kunduracılar Çarşısı'nda yapılan çalışmalar hakkında bilgi veren Mustafa Helvacıoğlu, proje kapsamında verilen hibe için Murat Kurum'a teşekkür etti.

Kunduracılar Çarşısı’nın eski esnafı Ali Sönmez ve Mehmet Terzioğlu, Murat Kurum'a, kendisinin de yer aldığı Kunduracılar Çarşısı tablosu ve makas hediye etti.

Burada hatıra fotoğrafı çektirilmesinin ardından Keşan Belediyesi Çok Amaçlı Pazaryeri Kompleksi'ndeki programa geçildi.

BAKAN KURUM’DAN 40 TRİPORTÖR MÜJDESİ

Keşan Belediyesi Çok Amaçlı Pazaryeri Kompleksi'ndeki programda, Bakan Murat Kurum ve beraberindekiler, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın sağladığı %50 hibe desteği ile hayata geçirilen 1 milyon 600 bin TL'lik “At Arabaları Triportöre Dönüşüyor” projesi kapsamında triportörlerini teslim alan Şimşekler Derneği üyeleri ve triportör alacak olan at arabası sahipleri tarafından karşılandı.

At arabası sahipleri ve triportör sahiplerini selamlayan Kurum, bir triportöre binerek kısa bir yolculuk yaptı.

Mustafa Helvacıoğlu: “Keşan, Türkiye’ye ve dünyaya çevreci bir ilçe olarak örnek olsun”

Programda konuşan Mustafa Helvacıoğlu, Bakan Murat Kurum’u ağırlamanın onurunu ve gururunu yaşadıklarını dile getirerek, “Sayın Bakanımızın Keşan’a geleceği müjdesini daha önce vermiştik. Hep beraber at arabalarındaki dönüşümü hem çevre hem de istihdam adına Bakanımızın desteği ile gerçekleştirdik. ‘Keşan’da artık at arabası konuşulmayacak’ dedik ve çevreci bir projeyi Sayın Bakanımızın desteğiyle bugün buraya getirdik. Projemizde biraz eksiğimiz kaldı. Onu da huzurlarınızda istirham edelim ve at arabalarını da triportörlerle yenileyim. Keşan, Türkiye’ye ve dünyaya çevreci bir ilçe olarak örnek olsun. Cumhurbaşkanımızın önderliğinde hükümetimizin destekleri daha çok olacağından hiç kimsenin endişesi olmasın.” dedi.

Kurum: “Kadim şehrimiz Osmanlı başkentimiz Edirne’mizdeyiz”

Daha sonra söz alan Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, "Vatandaşlarımızın, kardeşlerimizin, sorunlarını, problemlerini yerinde görmek, yine çözümü yerinde bulmak üzere kadim şehrimiz Osmanlı başkentimiz Edirne’mizdeyiz. Usta Mimarımız Mimar Sinan’ın son eserini ziyaret ettik, Edirne’mizin sokaklarına gittik, Roman kardeşlerimizle beraber olduk, Edirneli kardeşlerimizle vatandaşlarımızla bir araya gelerek Edirne’nin geleceğini birlikte istişare ettik. Millet bahçesinden kentsel dönüşüme, sosyal konuta kadar birçok işimizi konuştuk ve hamdolsun inşallah projelerimizi de kararlı bir şekilde hayata geçireceğiz. Sizlere Cumhurbaşkanımız, Başkomutanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın selamlarını, sevgilerini getirdim. Ülkemizi dünyada lider ülke yapan, dünya 5’ten büyüktür diyen, mazlumların yardımına koşan, nerede yardım bekleyen bir kardeşimiz varsa el uzatan Cumhurbaşkanımız oldu.” şeklinde konuştu.

“40 kardeşimize daha belediyemiz üzerinden araçlarını temin ediyoruz”

18 yıldır ülkenin her yerinde, her alanında hizmet etmeye devam ettiklerini dile getiren Kurum, sözlerine şöyle devam etti: “Biz de AK Parti ailesi olarak bu ülkede bizi ilgilendiren her alanda şehirlerimize gidiyoruz. Şehirlerimizde vatandaşımızın rızasını alarak, gönlüne girerek yapılması gereken işleri yapmaya gayret gösteriyoruz. Bu çerçevede bugün Keşan’dayız. Sayın Başkanımızın da ifade ettiği gibi Keşan’da Roman kardeşlerimiz hem ticaret yapmak hem taşımacılık yapmak üzere at arabalarını kullanıyorlardı. Başkanımız bize geldi ve dedi ki; ‘Artık Roman kardeşlerimizin, vatandaşlarımıza daha iyi hizmet verebilmesi için hem hayvanlarımızı koruyacak hem çevremize, doğamıza zarar vermeyecek şartlarda bu bir proje gerçekleştirmek istiyoruz’. Bu kapsamda 104 tane triportörü Roman kardeşlerimize hediye edelim ne çevremize ne doğamıza ne de hayvanlarımıza zarar vermeyelim istedik. Bu çerçevede inşallah bu projeyi gerçekleştirmiş olduk. Şimdi Roman kardeşlerimizin bizden talepleri var. Diyorlar ki; 'Biz bu işi kardeşlerimiz gibi yapabilmemiz için bize 40 tane triportör daha lazım ve bu 40 tane de geldiğinde artık çevremizde hiçbir şekilde at arabacılığı yapılmayacak. Biz de talepleri başımızın üstünde görüyoruz. 40 tane kardeşimize daha yine aynı şekilde belediyemiz üzerinden destek oluyor ve araçlarını inşallah temin ediyoruz. Bize emanet edilen doğaya, hayvanlarımıza sahip çıkmamız çok çok önemli. İnşallah projemizle Keşan sokaklarında at arabasını artık görmeyeceğiz. Bu kapsamda at arabacılığından çıkan atlarımızı da yine çiftçilerimizin kullanabilmeleri amacıyla çiftçilerimize bedelsiz olarak temin edeceğiz. Orada atlarınızı ziyaret edebileceksiniz.”

“Keşan’a çok daha farklı çok daha güzel hizmetlerimiz olacak”

Sözlerinin son bölümünde, triportörlerin 1 aylık vergi ve ruhsat konusunda destek taleplerini alan Murat Kurum, "Tüm kardeşlerimizin 1 aylık ruhsat işlemleri sürecinde yine belediyemiz eli ile yapacağız. Sizlere tertemiz araçlarınızı temin edeceğiz. Keşan’a çok daha farklı çok daha güzel hizmetlerimiz olacak. Belediyemizde bunun istişaresini yapacağız. Roman kardeşlerimizi çok seviyoruz. Roman kardeşlerimiz için yapılması gereken her projeyi bugün Türkiye’nin birçok ilinde gerek Toplu Konut İdaresi Başkanlığımızla İller Bankası Genel Müdürlüğümüz eliyle yapmaya gayret gösteriyoruz. Sizler bizim başımızın tacısınız. 18 yılda Sayın Cumhurbaşkanımızın arkasında dik durdunuz, durmaya devam ediyorsunuz. Allah hepinizden razı olsun. İnşallah biz de sizin yaşam şartlarınızı iyileştirecek adımlarımızı atmaya devam edeceğiz." diye konuştu.

Yapılan konuşmaların ardından, Belediye Başkanlığı makamına geçildi.

Burada, Helvacıoğlu tarafından, Kurum'a projeler ile ilgili bir sunum yapıldı.

Sunumun ardından, Murat Kurum Keşan'dan ayrıldı.///Haber Merkezi

-----Sponsorlu Bağlantılar-----
Bu haber 127 defa okunmuştur.